Monday, May 23, 2011

Kisah Semalam

Selamat pagi isnin... Dah lama rasanya tak online sebab internet problem kat rumah. Tapi, kalau boleh memang tak nak online pun sebab nak luangkan masa bersama anak-anak. Layankan ajer apa yang mereka nak.

Semalam tercapailah hasrat nak bawa Adelia Soulha pergi Zoo Negara. Kami pergi ber 5, Izan, 2 adik ipar, dan 2 budak kecik. Zoo dekat belakang rumah jer tapi tak pernah berkesempatan nak bawa dia. Macam orang kata, bila dekat tu yang takde masa nak pergi atau sering bertangguh. Dari minggu ke minggu bertangguh tau... huhuhu...
 
Adelia seorang budak cenonet yang sangat berani. Dia tak takut dengan gajah yang terhuyung hayang depan dia. Berdiri tegak jer tengok gajah. Orang nak amik gambar dia sekalipun tak pandang kita. Izan pulak naik takut. Belalai gajah tu boleh sampai dekat dia tau sebab senang jer gajah amik tebu bila orang hulur. 
Adelia juga tak takut pegang ular.. Eiii... budak tu berani sungguh... kalau boleh semua dia nak pegang. Bila kat sana takde pun tanda-tanda dia nak tido walaupun nampak sangat kepenatan. Mata bulat jer melilau sana sini. Tak macam Ahmad Danish dulu, bila penat dia tido jer. Tak kisah apa dah. Kesian Adelia, umur dah nak masuk 3 tahun baru boleh tengok binatang. Jakunnya anak aku...huhuhu. Sebelum ni tengok kucing jer, tengok jer tak berkesempatan nak pegang sebab baru nak pegang kucing dah lari.

Tiket masuk Zoo sangat mahal tau sekarang. Dewasa rm20 dan kanak-kanak rm6. Izan dapat diskaun sebab ada member kerja kat sana, jadi dapat harga rm16, dan kana-kanak rm5....hehehe... jangan jeless. Tram pun kena bayar tak macam dulu free jer. Sekarang ada zoo serangga tau, pun kena bayar nak masuk. Tiket rm20 tu tak termasuk zoo serangga. Makanan dia pun mak Aih....mahal bebenor. Nasib baik izan siap bawak nasi goreng sebabnya tak sempat nak sarapan kat rumah, Goreng nugget, sandwich sardin, air kotak, Air masak, biskut, coklat dan jajan. Semua sumbat dalam stroller jer...hehehe... Nasib baik bonet stroller besar... ^^ ...Tapi, walau banyak macam mana pun bawak bekal tetap nak labur duit juga. Haa...kau aiskrim 1 scoop rm5.90... macam tak lalu jer nak telan. Jadi kami amik aiskrim cornetto rm4.50... amik 4 dah rm18...prfff... Semua tiket dan aiskrim sponsored by adik ipar arkitek...hehehe... Thanks Dikla.. ^^

Sekian dulu, Banyak lagi nak cerita sebenarnya. Tapi, ada kerja yang perlu di settlekan...Daa..

Pagi ni rasa semacam jer sebab pagi-pagi perut rasa nak terbakar gara-gara makan mihun goreng pedas.

14 comments:

mizzkechique said...

akak...nape x ajak sy g sekali...??

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

mizzkechique: alahh...mcm ler awk nak ikut akak. kan ker awak selalu bz dgn anak2 buah...^^

Fai Ayie said...

Hai kak izan...salam perkenalan...waahh,bkn main seronok budak2 tu gi zoo yerk...hehe...

jom singgah blog fai, ade n3 best pasal penjagaan kulit muka. Hehe...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

tak sabo nak baca ntri setrusnyer

PinKy MoMMa said...

ular nak tengok pun dah geli!
ini kan nak pegang huhu..tak kan!

msredcheesecake said...

CIK IZAN,
ADELIA TAK TAKUT ULAR...MSRED TAKUT SGT...HEHEEE... PANDANG PON TAKMO...

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

Fai Ayie: mmg seronok budak2 tu...xreti penat... nti akn ku terjah dik yer...^^

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

MYA EL QAYREENA AZRYAN: thanks^^

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

PinKy MoMMa: yer kan...daku pun kalau boleh takmau masuk kat tempat ular...geli geleman...

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

msredcheesecake: ntah budak tu ikut saper berani sgt...

Qaseh dalia adelia said...

wah nama adelia hihi .. cute je

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

Qaseh dalia adelia: sama nama kamu kan...tapi, nama kamu lg comel..

mizzkechique said...

kalau akak ajak pastu disertakan belanja sy..sy musti ikut..hehe

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

mizzkechique: bereh! belanja naik tram jer boleh lah...hehehe...lain kali kalau akak ajak tak ikut siap yer... :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...