Wednesday, May 18, 2011

Bersabar Dengan Segala Ujian...Manisnya Pasti Datang

Tahun ni banyak sungguh dugaan buat kami sekeluarga. Anak-anak asyik sakit, banyak kematian, rumah mertua terbakar hari tu... bersyukur sangat sebab tak banyak merebak dan hanya bilik jer yang kena... kerugian hampir 30k... dan yang terbaru rumah ibu bapa Izan di kelantan kena sambar kilat. Habis semua wayar elektrik terbakar dan kena tukar baru sebab dah tak berfungsi... bersyukur juga sebab takde orang sewaktu kejadian. Entah apa yang akan terjadi agaknya kalau ada orang dalam rumah waktu tu.... Syukur sangat-sangat... Alhamdulillah.
 
Sekarang baru bulan 5... baru hadapi separuh dari tahun 2011... Entah apa lagi ujian yang mendatang untuk kami. Walau apapun sentiasa tabah dan redha menghadapinya.

Bila Allah memberi kami dugaan Dia juga tidak lupa memberi kami rezeki. Banyak juga rezeki kami tahun ni. Kami sekeluarga akan mengerjakan umrah. 1 group telah berada di sana. Dan Insya Allah masa Izan akan tiba Jun nanti. Mr Daddy pun dapat banyak projek tahun ni....masyukkk... ^^  Ma, Abah dan keluarga di kampung pun banyak dapat tempahan katering dan pendapatan sampingan daripada berniaga...dan adik ipar Izan akan mendirikan rumah tangga akhir tahun ni. Alhamdulillah syukur padaMu Ya Allah...
 
Semoga kepulangan kami dari Makkah nanti akan memberikan kami lebih banyak lagi rezeki dan pahala yang berlipat kali ganda... ^^

9 comments:

mizzkechique said...

byk yg tersirat di sebalik yg tersurat...

anysspunyeblog said...

sabar ea kak..hidup banyak dugaan..hehe..

fazae said...

setiap yg berlaku ada hikmah :) semua itu dugaan :D dan jalan terbaik adalah kesabaran :)

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

Alhamdulillah syukur padaMu Ya Allah...

sabar ye kak

Miss Tira said...

Seitap sesuatu yang berlaku adalah ujian dariNya. Mungkin ini ujian buat Puan Izan untuk ke Makkah. Banyakkan bersabar ya. Sesungguhnya Allah bersama dengan orang-orang yang sabar.

miss.Addin said...

setiap yang berlaku ada hikmah-Nya :)

syud@_ramli said...

sabar ye kak.. insyaAllah.. Allah meracang yg terbaik utk akak sekeluarga tu.. kuatkan semangt ye.. heee..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

semua yang terbaek yer baut izan...amen..amen..

PinKy MoMMa said...

sabar ye yang..Dia sayang kat kamu..sbb tu dia uji..
jgn fikir negative ye..pandang smua tu dari sudut positive!

mungkin rezeki kamu pasni di limpah ruahkan...kami di sini doakan yg terbaik utk kamu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...