Monday, August 01, 2011

Selamat Berpuasa Semua....

Salam sejahtera dan Salam ramadhan untuk semua...^^
Maaf kepada semua sebab memang dah lama giler Izan tak updated..hehehe... kemalasan melanda diriku ini. Terima kasih kepada semua yang tak jemu-jemu mengunjungi teratak buruk ini...

Pagi tadi sahur apa cik kak semua? Izan masak lauk entah apa-apa...telur mata, sambal ikan bilis ranggup, masak air sayur bayam, dan kacang panjang+udang goreng. Almaklumlah belum pegi pasar, petang ni balik kerja baru nak terjah. Sempat ker nak pergi pasar... balik nak masak lagi. Sempatkan ajer yer tak. Kalo tak sempat makan nasi dengan telur goreng jer...hahaha... Izan lebih suka masak sendiri sebab tak nak bersesak-sesak kat pasar ramadhan pastu tak suka asap-asap orang bakar ikan dan sebagainya. Pastu mulalah pening kepala nak pitam. yang lebih selamat masak sendiri yer cik kak. Sedap tak sedap belakang kira...hehehe...

Pagi ni, baru pukul 10 izan dah sibuk-sibuk pikir nak masak lauk apa untuk berbuka... haish! baru pukul 10 cik kak...hehehe... Apa salahnya yer tak? yang penting semangat! Terasa-rasa nak masak ni pulak petang ni... Laksam.
ehsan google

Dah dekat 10 tahun duk KL tak pernah-pernah masak benda alah ni... tetiba terasa...macam sedap jer masuk tekak ni.Walaupun masak laksam lauk lain kena masak gak sebab Mr Daddyku tidak gemar akan laksam. Tu yang pikir banyak kali tu, kalau nak masak ikut tekak sendiri memang payah. 

Apa-apa pun selamat berfikir untuk masak apa petang ni.

pikir, pikir, pikir....

17 comments:

mizzkechique said...

selamat berpuasa kak..

akak g mn? senyap je.. windu tau..

Cik Puan Izan❤ said...

yer, selamat berpuasa MK...^^
akak ada...saja duk diam2....hehehe... ada jugak org rindu dgn akak...

Karukord Jagau's said...

ermm...sedaaap nyeee huhuuu

~izan~ said...

akhirnya berbuka apa CP izan? laksam tu dapat tak? hehehe

Cik Puan Izan❤ said...

Karukord Jagau's: mmg sedappp tu..nak cuba? ^^

Cik Puan Izan❤ said...

~izan~: tak dapattt...sedihhh... sebabnya kita pegi psr semua ikan dah xhabis...postpone hari ni lak... kamu msk apa hari ni? nak kutip idea...

PoohGumux said...

cane nak masak laksam tu? teringin la pulak bila tengok blog izan ni hihihiih

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

memang sedap layan laksam time berbuka... lama gak akak tak masak laksam.. terliur lak haishhh.. sabor jelahh..

roq said...

selamat berpose gak :)

rajin2 singgah la sini ye....

sifu im said...

selamat berpuasa gak..wah bestnya tngok laksa tu

Farah Shamsudin said...

saya pun tak berapa makan laksam.. kalau laksa ok..

PinKy MoMMa said...

alahai larling baru ada hapdet dr kamu :)

tak pernah buat laksam..tak pandai la huhu..tapi tak pe leh belajar kan..

slmt berpuasa yang..jg diri k..

beena said...

selamat berpuasa jugak akak=)

p/s:-
thanx sebab selalu vsit blog sy.da lme xupdte coz busy+laptop rosak+wifi rosak.btw,yg puding karamel 2 akak da wat lom??yg ari2 salah resepi.

mizzkechique said...

akak..lamanya nk duk diam2... huhuhu..

kak, bg alamat buley?? nk anta kad raya la.. pelisss

Nini Hartini said...

tekak tini pun x boleh terima laksam... kalau laksa,mmg sangat suka. hehe

kite sama lah, klu terlajak sahur, goreng telur je lah.hehe..nasib baik dpt suami jenis x kisah.

Qaseh dalia adelia said...

selamat berpuasa sis

dah nak raya dah kite hehe

Nini Hartini said...

kak izan...lamanya x update blog?. akk sihat2 je kan? baby pun sihat harapnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...